Buitengewoon verlof

Buiten de schoolvakanties mogen wij geen extra vakantieverlof geven. Er is één uitzondering: als u door de specifieke aard van uw beroep alleen buiten de schoolvakantie op vakantie kan gaan. Bijvoorbeeld als u in het toerisme of de agrarische sector werkt waarin de piek in de zomermaanden ligt. Voor dit verlof gelden verschillende voorwaarden, de aanvraag wordt niet automatisch goedgekeurd. U moet dit verlof minimaal 8 weken van tevoren aanvragen (met een verklaring van uw werkgever erbij).

Soms is er extra verlof mogelijk wegens 'gewichtige omstandigheden', bijvoorbeeld een huwelijk, jubileum of het overlijden van een bloedverwant. Ook deze aanvragen moeten aan de gestelde voorwaarden voldoen en de beslissing wordt genomen door de directeur van de school.

Klik hier voor het aanvraagformulier vakantieverlof/verlof wegens gewichtige omstandigheden